torsdag 26 november 2009

Lite bitter

Fick tillbaka en rapport jag skrev till skolan. Visserligen godkänd men jag vet inte om jag tycker alla kommentarer var helt rättvisa så nu är jag lite småsur. Fick dessutom en kommentar från praktiken som jag inte heller vet hur jag ska tolka. Den är lite knepig.. vill nog inte riktigt posta den då det känns lite för personligt men den är positiv med lite kritik i sig, dock kritik som det står att "med förståliga anledningar" vilket ändå inte gör det till kritik på något vis. Jag vet att jag är kryptisk men jag är för duktig på att fokusera på det dåliga istället för att fokusera på det bra. Hon skrev faktiskt att jag var kompetent nog vilket är otroligt skönt att höra. Jag tvivlar alltid på mig själv och mina kunskaper.

Ska prata med pojkvännen när jag kommer hem. Han är så himla vis och duktig på att få mig att känna mig duktig.

2 kommentarer:

  1. Jag är 43 och hör fortfarande också bara det negativa i en hög med positiva kommentarer. Så det tar tid. Men du vet om det i alla fall, självinsikt är en oerhört värdefull egenskap. Dessutom tycker jag att du är jätteduktig. Kunde inte önska mej en bättre svärdotter. Och jag vill tacka dej lite för dagens garv. Att höra min son kallas för vis var faktiskt rätt kul =) Men eftersom vi ju ska fokusera på det positiva så tar jag åt mej lite av äran eftersom jag varit delaktig i att uppfostra honom.

    SvaraRadera