onsdag 11 november 2009

Äntligen!

Igår mötte jag min PT Erica för en kostrådgivning samt styrketräningspass både för helkropp och mage. Kostrådgivningen gav mig de svar jag saknade, men mycket upptäckte jag att jag redan visste och lärt mig. Jag ska äta kolhydrater på morgonen och sedan trappa av mer och mer mot kvällen och istället öka fett och protein. Jag hoppas detta funkar, jag vill så gärna!

Efter kosten gick vi igenom de två olika pass hon utformat för mig. Till min förvåning fick jag använda min egen kropp som träningsmedel i de flesta övningar men fy FAN vad jobbigt det var. Mina ben var som spagetti och svetten bara rann om mig. Så fantastiskt underbart att ta ut sig så mycket och ännu mer underbart att jag har träningsvärk idag, det var länge sedan.

Det känns i kroppen än att jag varit sjuk men också att viruset snart är ute ur min kropp. Appropå virus så funderar jag på att ta vaccinet mot svininfluensan. Jag har varit väldigt emot det hela tiden, jag tycker det är på tok för överdrivet i media och hysterin är bara för extrem. Jättemånga dör varje år i vanlig influensa också.

Men nu har jag fått hem ett papper med en dag och mellan vilka tidpunkter jag kan gå och vaccinera mig. Känns dumt att neka när de gör det så enkelt för en. Pojkvännen var och vaccinera sig igår och sa att det gick väldigt snabbt, han fick knappt ens vänta. Enda problemet är att jag verkligen avskyr sprutor. Brukar oftast bli helt kritvit och svimfärdig när dem plockas fram. *ryser* Men jo, imorrn efter jobbet tror jag att jag gör detta. Inte så mycket för min egen skull som för de personerna som faktiskt kan bli allvarligt sjuka av detta. Hur ska ni andra göra?

1 kommentar:

  1. SV: Vad kul att du kommenterade mitt inlägg om kolhydrater! Vad jag menade när jag skrev att jag trodde att en del strikta gi:are lever på underskott är att de inte förstår vikten av att "kompensera". Alla använder inte gi viktkolls (i övrigt fantastiska!) verktyg. Byter man ut 1hg godis (typ 500kcal) mot en gurkbit blir det en väldig skillnad. Samma om du byter pasta mot sallad. Är du med? Vi svenskar i allmänhet är ju lite rädda för fett oxå så jag TROR att många därute plockar delar ur dieter och förstör för sig själva.

    SvaraRadera