måndag 9 november 2009

Första gången..

.. som jag var och tränat på 1,5 vecka då jag varit sjuk och på resande fot. Sprang 4km lugnt för att väcka upp kroppen lite. Själva springturen gick -sådär-. Satte på mig allt mitt coola gear(flera lager kläder, mössa, halsduk, reflexväst, pulsklocka, pulsband runt midjan, mp3spelare samt hörlurar) vilket i sig tar en ca 10 minuter att få på sig bara det och sprang sedan ut i det regnande Malmö.

Jag menar. Jag var grymt nervös innan. 1,5 vecka utan träning. Hur mycket händer egentligen med kroppen? Hur mycket förlorar man i styrka och kondition på den tiden? I mitt huvud inbillar jag mig att ALLT försvinner, självfallet är det inte så. Däremot undrar jag om någon faktiskt har någon aning om hur det fungerar? Kondition ÄR färskvara, det vet jag ju liksom.

Hursomhelst. Själva passet gick sådär. Det var kallt och jag var dyngsur. Mina nya mp3spelare hade några lugna skitdåliga låtar redan inlagda på sig från när jag köpte skiten som jag inte sett eller vetat om och att komma in till innersta lagret av kläder(reflexfest, vindjacka) är fan inte lätt när man springer. Ångest av högsta grad kan man säga. Detta medförde också att mitt tempo blev allt för lågt för att jag ska känna mig nöjd och benen bara segade sig fram. Lovar att några små virus sitter inne i min kropp och skrattar åt min ansträngningar än. Imorrn är det möte med min PT Erica(förra mötet blev uppskjutet pga att jag var sjuk). Jag hoppas på träningsvärk.

Har även planerat hela månadens träningsschema. Jag är lite.. hmm.. galen när det gäller planering. Helst ska allt gå efter ett schema, iaf någolunda. Men iaf. Då jag varit sjuk hela första veckan av denna månad insåg jag att jag "bara" kommer upp i 19 pass av de 20 jag först hade planerat. Men vet ni vad, jag tycker det är jävligt bra jobbat om jag nu lyckas genomföra allt jag planerat!

Japp.. nu åter till mitt nya underbara nöje. Dragon Age. Lovely.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar