måndag 23 november 2009

Bättre veckostart

Jag vägde mig imorse. Det är svårt att strunta i den men jag har iaf bara gått över till att väga mig en gång i veckan istället för varje dag. Nästa steg blir att jag inte väger mig på minst 2 veckor nu tänkte jag. Ska gömma vågen i ett skåp eller nåt.

Resultatet är minus, det är det. Förra veckan hade jag gått upp ett halvt kilo till 72,3 och idag väger jag 71,5kg. Så sammanlagt sen jag började är det minus 0,3 kg men från förra veckan nästan ett helt kilo. Inte mycket alls men jag tror jag har brytit ner musklerna lite med hur jag åt förrut, nämligen inte tillräckligt mycket. Så därför tror jag att jag bygger musklerna bättre då jag fokuserar mer på att äta ordentligt innan och efter träning.

Kan även tillägga att jag mätte mig med måttband också då jag tyckte i någon bråkdelssekund att jag såg lite fastare ut. Jag brukar mest bara mäta mig på magen där jag är som störst och midjemåttet. Hursomhelst så hade jag minskat.. ganska mycket också. Runt en 5cm på magen och 2-3cm i midjan. Visserligen brukar mitt min mage bete sig jätteknepigt då jag kan svullna upp rejält ibland. Men förhoppningsvis är detta på riktigt..

Så jo. Gladare är jag denna veckan. Bara att bita ihop och köra på. Min PT tyckte jag skulle äta lite proteinpulver innan träning för att få ut maximalt av den, så funderar på det. Gärna något som ökar förbränning också.

4 kommentarer:

  1. Kanon. Vad kul! Där ser du...Mammor vet lite ibland. Det borde ge resultat så mycket som du tränar. Kan du vara gluten eller laktos allergiker? Kramar mamsen

    SvaraRadera
  2. Jag tar på mig skulden för vägandet då jag glömt att gömma undan vågen på något högt ställe, skall göra det omedelbums!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Det spelar ingen roll om du äter 5 ggr/dag, äter du för lite så är det ändå för lite oavsett hur du sprider ut det under dagen. Jag tror att mer mat är receptet för dig. Lycka till nu!

    SvaraRadera
  4. Kanonkul för dig att det går neråt, mem det som är det bästa är att du känner en fastare kropp, då har du vunnit mycket...

    SvaraRadera