måndag 26 juli 2010

Veckorapport.. typish?

Då var det dags att berätta hur veckan har gått.
Vågen visade: 71,3 kg, dvs -1,1 kg.

Godkänt men inte helt godkänt. Visst det är ett stort minus men oftast när jag kör första veckan brukar jag förlora 2-3kg varav minst 2kg av dessa är vatten. Utöver detta har veckan sett rätt bra ut. Det blev sex träningspass förra veckan men dock bara en morgonpromenad(skärpning!). Jag sprang 8km en dag utan att det påverkade knät som sagt och det känns verkligen underbart. Beroende på hur det går med löpningen denna veckan så kommer jag anmäla mig till Stockholms halvmaraton. Jag är minst sagt revanschsugen efter Broloppet! Maten har funkat okej men inte bäst. Mer protein ska jag inta samt skriva upp varenda liten minipryl jag äter för att räkna kcal.

Så denna nya veckan har jag startat med en morgonpromenad i solen. Lyckades hålla ett okej tempo för att vara mig, går jag för snabbt får jag sjukligt ont i benhinnorna men pulsen fick jag upp lite ändå. (Tog även koffeinpiller innan för att försöka öka pulsen ytterligare). Någon annan som har det problemet?

Längd: 6,16 km
Tid: 57:07 min
Hastighet: 9;16 min/km
Medelpuls: 130 (62%)
Maxpuls: 152 (72%)
Kcal: 426

Nu intar jag min noga mätt frukost innan jag bär av till gymmet. En härlig start på måndagen med andra ord.



1 kommentar:

  1. Grattis!!
    Det där är en jättebra viktnedgång och oroa dig inte över att den inte var större. Huvudsaken är ju att hålla i nedgången så kommer det blir grymt bra i slutändan!

    SvaraRadera