torsdag 29 juli 2010

Total jävla lycka

Nu vill jag ha grattiskommentarer i mängder för jag ska få komma på arbetsintervju på det jobbet jag vill ha. Ja, det jobbat jag har kämpat med min CV och portfolio med i över 10 timmar. DET JOBBET!!111!

Jag har nu ungefär två veckor på mig att förbereda mig inför intervjun. Fy fan vad roligt det ska bli! Även om jag inte lyckas charma till mig jobbet så visar det i af att jag kan skriva ansökningar samt att jag får mer erfarenhet av arbetsintervjuer.

!!!!!

Ja, jag har klockan på höger arm.
Ja, det är nya modet med turban.
Ja, jag är jätteglad!

Annars då? Jodå, jag kom nyss hem från ett överhärligt intervallpass. Det är mulet, lite blåsigt och alldeles lagom temperatur ute, lite regn på det och det hade varit perfekt springväder. Jag startade med ca 2km uppvärmningsjogg (var tvungen att hela tiden sakta ner då benen var fulla av spring) och sedan 3x80 meter koordinationslopp där man ska stegra farten för att få igång muskelfibrerna samt öva på sin springteknik.

Sedan var det dags för mina kära intervaller. 5 intervaller på 500 meter (2,5 min) styck var tanken i en hastighet på 5min/km, 1 min stående vila mellan varje. Vet ni vad? Jag klarade alla fem i det tempot! Ibland gick det mycket snabbare runt 4,30 då jag inte är helt säker på hur en hastighet "känns". Den värsta var nummer 4 men det var bara att bita ihop och köra på. Den 5:e höll jag i snitt 4,30 nästan hela tiden :D 

Avslutning blev 2 riktigt sköna myskilometrar. Jag log hela tiden fram tills jag kom hem. Ack så skönt.

Lite statz igen (jag pausade klockan mellan intervallerna):
Tid: 41:44 min
Längd: 7 km
Medelhastighet: 5:57
Maxhastighet: 4:12
Medelpuls: 170 (81%)
Maxpuls: 191 (91%)
Kcal: 501

Dagens insikt: Sen jag kunde börja springa igen efter min skada så har jag pressat mig själv att hålla tempo mest hela tiden. Nästa gång jag springer milen ska jag lägga bort all stress och inte titta på klockan alls utan bara rulla på i ett behagligt tempo hur sakta det än går.

2 kommentarer:

  1. JAAAAA! Fan vad duktigt Linda!! Grattis till intervjuven :-)
    Verkligen inte alla som skickar första ansökan och genast blir uppringd! Sjukt bra jobbat!
    Ska hålla tummarna från och med nu och 2 veckor framåt :-)
    Stor kram åt dig

    SvaraRadera
  2. Grattis så kul att du fixa jobbet:)

    SvaraRadera