tisdag 27 juli 2010

Den efterlängtade milen

Så okej. Idag har varit öhm.. intressant. Sen jag vaknade till ungefär precis jättenu har jag suttit och fixat med min portfolio och wordpress blogg för att kunna söka ett jobb jag är grymt intresserad av. Igår satt jag även i flera timmar och finputsade mitt CV och personliga brev. Äntligen har jag bara en pyttedel kvar innan jag kan lämna in allt.. känns helt sjukt. Sammanlagt har jag säkert suttit med det här i över 10h. Visserligen går i princip allt att återanvända för nästa jobb jag ska söka men ändå, jag hoppas jag får komma på intervju iaf.

Tog en liten paus mitt i allt och sprang milen. Den efterlängtade milen. De första 5km gick verkligen jättebra, höll ett tempo kring 6min/km trots att det är uppförsbackar här och där. Det var efter det som smällen kom. Jag var så trött och utmattat och tempot slöades ner totalt men jag klarade hela milen dock! Efteråt mådde jag jätteilla, hade ont i BÅDA knän samt hade lite frossa. Efter stretch, massa vatten och middag insåg jag att jag bara hade äitit ca 1000 kcal av mina tillåtna 1300 kcal på en dag och då hade jag inte räknat in mina överskottskcal från milen heller. Så vad gör man destruktiv som man är? Jo man köper en liten 80grammare briopåse på 300 kcal och smäller i sig så man mår ännu mer illa. Aja. Tur att löpningen gav så mycket förbrända kalorier så man slipper känna ångest över det också.

Lite fina statz då för löpningen för den som bryr sig:
Sträcka: 10km
Tid: 01:02:52
Hastighet: 6:17 min/km
Medelpuls: 173 (82%)
Maxpuls: 185 (88%)
Kcal: 776

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar