måndag 19 juli 2010

Dag 1 (igen)

Min blogg har varit rätt neutral i viktnedgång det senaste halvåret eller mer nu och haft mer fokus på min träning istället. Min kamp har däremot pågått ändå och idag efter semestern känner jag att det är dags att ta ett ordentlig tag i det hela. Mina tidigare erfarenheter visar på att det är lättare att hålla sig till det man vill om man skriver ner det dagligen, antingen i blogg eller i ett flashigt exceldokument. Jag ska köra på båda. Oroa er inte dock, ska försöka att inte prata så mycket i bloggen utan lägga fokus igen på träningen, vikten är faktiskt inte så relevant och dessutom är det rätt tråkigt.

Så jag pendlar mer eller mindre runt 70-72 kg. Det är rätt mycket för min korta kropp på 1,60 cm. Men fördelen är att mitt fett fördelar sig ganska bra över hela min kropp även fast det hamnar mest runt magen. BMI säger att normalvikten börjar för min längd runt 64 kg och även fast BMI är total jävla bullshit så ligger mitt mål runt 60 kg. Tänk så spännande att se hur jag skulle se ut då! Iaf. 10 kg mindre än i dagsläget då vilket leder mig in på det positiva med det hela.

IDAG SPRANG JAG 4KM UTAN ATT DET KÄNDES I DET FÖRBANNADE KNÄT! Med andra ord innebär detta att om jag successivt ökar distansen så är jag tillbaka till min ursprungliga form inom någon månad! Så träningsschemat för veckan ser ut på följande vis:

Måndag: Löpning 4km,
Tisdag: Morgonpromenad 60 min, Styrketräning helkropp 45 min.
Onsdag: Löpning 5km,
Torsdag: Morgonpromenad 60 min, Styrketräning helkropp 45 min.
Fredag: Löpning 6-7km,
Lördag: Morgonpromenad 60 min, Styrketräning helkropp 45 min.
Söndag: Morgonpromenad 60 min.

Om knät håller som det ska kommer jag öka distanserna lite till för att sluta med milen iaf nästa vecka. Jag hoppas att det går vägen! Metod för att gå ner i vikt? Well. Försöka begränsa kolhydrater till den punkt att det inte går ut över min träning men mest bara äta mindre än vad jag gör av med så ska det lösa sig i slutändan. Noll tolerans på sötsaker, onyttigheter och alkohol i minst en månad nu. Det är jag och matvågen framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar