onsdag 21 juli 2010

Sol + löpning = döden

Note to self: Spring INTE när solen gassar på som tusan klockan tre på eftermiddagen. Fy fan vad svettig jag var, jag lovar det var nära att jag svimmade av vattenbrist. Sprang dock 5km utan att knät gjorde ont så det känns som att det bara att köra på för fullt helt enkelt. Vid en bättre tidpunkt på dagen nästa gång dock.. Herregud.

I know, svett är grymt sexigt.
Höll rätt schysst tempo trots att jag fortfarande känner mig otränad(har som sagt knappt sprungit på 2 månader). Rätt hög puls dock, vilket är helt väntat. Så mycket som jag svettades och led av vattenbrist och svår andning förväntade jag mig nästan maxpuls.

Längd: 5 km
Tid: 30:34 min
Medeltid/km: 6:05 min/km
Maxpuls: 187 (89%)
Medelpuls: 176 (83%)
Kcal: 387

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar