fredag 9 juli 2010

Blomsprutedramatik

Så i natt hände det något spännande. Jag vaknade av att det var förbannat varmt, så varmt att jag inte kunde somna. Eftersom vi inte har någon fancy fläkt eller AC så gick jag upp för att hämta blomsprutan. Det är ett trick jag fick lära mig för några år sedan som funkar helt okej, man kan spruta lite vatten över hela kroppen samt lite på lakan och täcke så blir det mycket svalare.

I alla fall. Väl i köket fyllde jag trött upp blomsprutan, skulle sätta på sprutgrejjen och vad händer? Jo jag tappar hela skiten på golvet så plasten går sönder och allt vatten sprids över köksgolvet. WTF. Bara att ställa sig och torka upp mitt i natten så jag blev ännu piggare. Väl klar med det var jag smart nog att komma på att en petflaska kanske kan funka att skruva på sprutgrejjen och jajamensan det gick! Så jag gick och la mig, sprutade vatten över mig och sedan lyckades jag tillslut somna om. Najs.

Nu sitter jag med ett glas Rosé och Fanta, inte helt fel efter en härlig dag med sol, bad, gym och lite konditionsträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar