onsdag 16 mars 2011

En dag med framsteg!

Jag och en kompis har idag suttit i några timmar med vårt kommande projekt. Riktigt roligt och det känns som vi börjar komma framåt, det enda som står i vägen är min oförmåga att kunna designa webbsidor. Det är så grymt svårt att vara kreativ på beställning!

Riktig planering kräver riktig dricka! Stooooor dricka!
Annars gjorde jag en trevlig observation idag under mitt löppass. Jag skulle springa 6 km i stegrande fart samt 2km upp- och nedjogg, sammanlagt då en mil. Benen kändes pigga och även fast det stod 6:10 tempo under dessa 6km så kände jag att jag hade mer i mig utan att det direkt var jobbigt. Sluttiden blev 59:48 för hela passet och känslan var att jag var stark och hade mycket mer att ge. Riktigt stark då jag minns hur jag jobbigt jag tyckte det var att springa runt 60min på milen samma tid förra året. Då fick jag verkligen kämpa och pulsen låg runt 15 slag högre än det gör idag.

Fantastiska framsteg man gör ibland inte sant? Nu måste jag bara hitta ett millopp under sommaren så jag verkligen kan visa vad jag går för!

5 kommentarer:

  1. Det betyder du har tränat bra! Så härligt att känna sig stark!!
    kram

    SvaraRadera
  2. Visst känns det skönt i kroppen när man känner att man har mer att ge...

    SvaraRadera
  3. Härligt! Lundaloppet 7 maj är väl givet =)

    SvaraRadera
  4. Visst är det så Coyntha och Mia!

    Ohhh Cath, det visste jag inte om! Det låter ju riktigt skoj och perfekt! Ska kolla in det ;)

    SvaraRadera
  5. Härligt jobbat!! Det kommer gå superbra på maraton. Hur är det med ditt knä förresten? Hur gör du för att komma undan löparknät? Jag är ff livrädd för att det ska komma tillbaka..

    SvaraRadera