tisdag 29 mars 2011

Vilket bs

Man kan bli förbannad på små saker. Som här om dagen. Jag läste min iForm-tidning och kan nu säga efter många nummer som jag fått i födelsedagspresent att tidningen inte är så bra men ibland har den några okej artiklar. Hur som helst. I senaste numret är det mycket fokus på rumpor. En fin och snygg rumpa vill väl alla ha och i tidningen så skulle man titta på sin rumpa och avgöra om man hade en vältränad rumpa eller inte (och självklart fanns det en massa övningar man kunde göra för att förbättra den).

Efter lite snabbt tittande på min egen rumpa så var mitt resultat att jag var jätteotränad pga att jag hade "C-veck". Och det är här jag bli riktigt förbannad. Jag är ju överviktig, klart som fan jag har C-veck men en otränad rumpa? Det har jag tamefan inte! Men stod det något om det i tidningen att det helt absurt kan vara så att man helt enkelt är knubbig? Inte.

Suck..
Varför jag blir så upprörd kan jag inte svara på eftersom jag vet att jag är grymt vältränad under mitt lager av fett men jag gillar inte riktigt sättet de vinklade det. Man borde väl ta in alla faktorer som exempelvis andel fett när man gör en sådan generalisering?

4 kommentarer:

  1. Ha ha jag tänkte precis samma sak när jag såg bilderna. Jag fick tidningen också förra veckan!!
    F....n!!

    :)

    SvaraRadera
  2. Ah, jag med! Och håller med om att den generellt håller låg kvalitet, jag ville bara ha löparjackan... :-)

    SvaraRadera
  3. Håller med, BS rätt igenom!
    Jag har varit (grymt) överviktig, är absolut normalviktig nu med den lilla detaljen att rumpan har mer skinn på sig; lite som en urblåst ballong.
    Hur vältränad är jag då? (Som snittade 92km's löpning/v för ett par veckor sen?)
    B.U.L.L.S.H.I.T.!
    Synd bara att det finns de stackare som köper crap'en som skrivs där :-/

    SvaraRadera
  4. Haha ja känns skönt att jag har folk med mig på mina punkter iaf :)

    Haha Jessica, man måste minst snitta 100km löpning per vecka för att vara vältränad, det förstår du väl? ;)

    Hahah, men seriöst. Det är faktiskt helt sjukt men jag antar att jag kanske inte heller är målgruppen för den tidningen..

    SvaraRadera