tisdag 16 februari 2010

Upplägg

Nu sitter jag här på min praktik återigen och fryser. Sjukt hur kallt det är här! Både igår och idag gick jag hit, tar runt en 45 minuter. Väl framme äter jag frukost och känner mig nöjd.

Igår var jag och tog ut mig på gymmet med förbränningsträning efteråt på 45 minuter, så mycket träning blir det!

Idag ja... en semla vore inte helt fel faktiskt. Det är ju fettisdagen eller vad det nu heter(fettisdagen passar mig bäst dock :D). Jag har redan förbränt runt 300 kcal samt att det blir 400 till i eftermiddag efter min springpass så rent TEORETISKT borde jag kunna äta en semla och ändå gå ner i vikt?!

Hmm kom på att jag inte berättat mitt matupplägg än. Jag försöker äta runt 1000 kcal om dagen och sedan mellan 40-70% av de kcal jag förbränt under dagen. Detta innebär att jag kommer gå ner i vikt även om jag inte rör på mig en dag. Utöver detta försöker jag hinna med så många morgonpromenader innan frukost jag hinner med(dock för få än så länge) och sedan 3 löpträningspass samt 3 styrketräningspass i veckan.

Mycket intensiv träning och matupplägg men än så länge har jag inga problem att följa det. Jag hoppas bara det ger resultat. 1000 kcal är väldigt lite generellt sett så det är lite krångligt med maten stundtals. Låt oss säga att ett huvudmål ligger runt 300-400 kcal, det innebär att på 3 måltider är jag redan uppe i min kvot så mellanmålen blir lite lidande om jag inte utför någon fysisk aktivitet. Men men, svaret är som vanligt mer grönsaker åt folket!(trots att jag tycker grönsaker är så sjukt omständigt att ha att göra med).

Iaf. Glad semledag på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar