onsdag 24 februari 2010

Bilkrock

Usch igår var jag nära att råka ut för en riktigt hemsk olycka. Jag var på väg till Trollhättan i vanlig ordning och mellan Trollhättan och Göteborg pågår en väldans massa byggarbeten. Det är väldigt trångt och vägarna går i sicksack.

Vid en sväng tappade min bil fästet och jag körde slirade runt både på min och mötandes bilars fil. Jag var sjukt nära att krocka med en bil men lyckades i sista sekund styra in bilen i en 2 meter hög snöhög. Både bil och jag klarade oss oskadda men usch så nära det var och usch så läskigt det var. Som tur var körde jag ganska sakta så det var bara att backa ut lite försiktigt och köra vidare för att inte blocka trafiken mer. Efter det brast det och jag ringde Sebastian med stora tårar som rann ner för kinderna.

Jag är så tacksam att det var så mycket snö där längst kanten och inte det stora betongblocket jag vet döljer sig bakom. Usch, jag ryser bara jag tänker på det. Tänk om jag inte lyckats styra bra nog och kört in i bilen jag mötte istället? Vilken hemsk krash det hade varit för oss båda.. Ge mig vår nu istället :(

2 kommentarer:

  1. Åh vad obehagligt!
    Samma sak hände mig för typ en månad sedan, tappade fästet på marken o slirade omkring o höll på o krocka men bäjde o körde av vägen.

    SvaraRadera