torsdag 18 februari 2010

Maxpuls 211 efter dagens löpning

Som rubriken säger. Helvete. Enligt formeln så är den generella maxpulsen 220-ålder, dvs för mig borde den vara runt 195. Självklart är det väldigt inviduellt men det var ändå väldigt förvånande för min del efter passet. Javisst tog jag i som satan, javisst var det jobbigt men jag tror faktiskt att min maxpuls är ännu högre för jag tog inte i tills jag nästan dog och inte kände jag av någon direkt mjölksyra. Måste göra ett riktigt maxpulstest någon dag.

Hursomhelst gick löpningspasset helt sjukt bra! Det var relativt bra vägunderlag men på vissa ställen var det svårsprungen snö och då ökade sekunderna tyvärr. Första kilometern var även lite uppvärmning så höll ett bra och relativt lugnt tempo. Jag körde för övrigt intervaller men då jag kände att det inte var så farligt jobbigt sprang jag ganska fort under mina "vilopauser" också. Bortser man från den sista halvkilometern så sprang jag under 6 min/km! Perfekt!

Km 1: 6,29 min
Km 2: 5,47 min
Km 3: 5,59 min
Km 4: 6,07 min
Km 5: 5,36 min
Sluttid(5,52 km): 33,32 min
Snitt: 6,04 min/km
Maxpuls: 211
Snittpuls: 171
Kcal: 470

Ser ni femman framför nästan alla kilometertider?! *lycklig* Nu börjar det äntligen gå i rätt riktning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar