onsdag 23 september 2009

Middag

Konversation innan middag som pojkvännen skulle laga:

Jag: Jo men alltså, du kryddar med salt och peppar och så lite citronsaft på fisken.
(Jag börjar rota för att ta fram ingredienserna)

Pojkvännen: Du litar inte alls på mig att jag kan laga mat eller hur? Jag kryddar fisken exakt som jag vill och jag vet att citronsaften finns i kylskåpet.

Jag: Alltså.. jo... ehm... okej då..
(Jag tittar ner i golvet lite av skam)

Pojkvännen: Ut nu och spring med dig så lagar jag maten.

Jag: Okej då.. men glöm inte broccolin och att krydda som jag sagt!

Pojkvännen: Ut nu!

Middagen blev jättegod(tack älskling!) men jag har lite svårt att lämna över matlagningen till någon annan när jag själv tänkt vad jag ska göra med ingredienserna.. och ja, steka lite rödspetta är väl kanske inte det mest avancerade man kan göra men ändå! Jag vill ju vara säker på att det blir rätt(och gott)! Ska låta pojkvännen laga mat mer, det är ju faktiskt rätt smidigt att slippa samt att han diskade också samtidigt då jag fortfarande var ute och sprang!

För övrigt så gick springturen superbra. Jag kubbade på som tusan och kände mig väldigt nöjd efteråt. Trots att det var över en vecka utan träning kan jag klara av mitt mål att utföra minst 15 träningspass denna månaden. Två till denna veckan samt två till nästa så är det lugnt! Go go go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar