torsdag 26 januari 2012

Trötta ben

Gårdagen bjöd på fyra blygsamma tusingar med lite upp- och nedjogg. Relativt kallt var det med och jag behövde ha ett par långkalsonger på mig under mina annars varma craft-tights. Detta i sig gjorde mig varm men gjorde det aningen svårare att ta ut löpstegen ordentligt eftersom det dubbla laget kring knäna hindrade framfarten.

Hur som helst så blev tiderna på dessa tusingar: 5:28, 5:28, 5:35 och 5:50 och pulsen låg mellan 165-180. Kanske inte min bästa prestation men det kändes ändå riktigt bra att få sådan fart. Benen var tunga och trötta redan från början men pulsen och andningen kändes inte alls jobbig. Jag misstänker däremot att speedcyklingen hem från jobbet i treans växel (de andra hade frusit) inte gjorde benen mindre trötta.

Jorå, så att. Långpass på 18km på lördag är det tänkt.

3 kommentarer:

  1. Hejsan! VIlka bra tider!! Var det inte halt? Har ni is eller snö där?
    Du är snabbare och snabbare!!

    kram

    SvaraRadera
  2. Tackå, jag har dock gjort mycket snabbare tidigare men då har det varit sommar ;)

    Nej inte alls halt här och ingen snö överhuvudtaget!
    Lite lyxigt faktiskt.

    Kraam

    SvaraRadera