tisdag 17 januari 2012

Godisböter

Träningsvärk på konstiga ställen i armarna och vilodag. Mucho nice! Kom på en superplan igår efter att ha pratat med mamma i söndags. Vi kom fram till att det ibland kan vara väldigt svårt att inte äta en godis här och där, och vi vill ju egentligen inte göra det. Faktiskt.

Så. För varje gång vi äter godis/chips/glass osv, även om det bara är en bit, så får vi böta 100kr. En dyr godis med andra ord. De "eventuella" (okej, who are we kidding?) pengar vi får in går vi ut och käkar för eller så. Mamma var på direkt och sa ja, så nu kör vi!

Syster, vill du också hänga på?!

4 kommentarer:

  1. Igår blev vi bjudna på bullar till em kaffet. OBS! Jag lyckades stå emot. Det blir värre framåt helgen. När godiset kommer fram. Börjar man ta en bit så tar man gärna en till.
    Men jag känner redan nu att det här är värt ett försök. Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Jag sa det till mamma att jag borde va med i om jag röker så får jag böta 100 kr. men jag har ju nu slutat (inte rökt på 13 dagar) Så jag vet inte, har inte råd att böta :P
    kram systerryster

    SvaraRadera
  3. Ni är så duktiga båda två! Jo men Nattis, tanken är ju inte att man ska ha råd att böta utan att man ska undvika eftersom boten är för hög! :P
    Men jag förstår. <3

    SvaraRadera
  4. Riktigt smart idé faktiskt!

    SvaraRadera