tisdag 4 januari 2011

Hej 2011!

Jag funderade på ett köra en nyårskrönika, ja lite sådär efter alla andra. En kortare variant trots att jag faktiskt fick ihop en 226 poster förra året. Helt sjukt egentligen.

Mitt 2010
Jag sammanfattade 2009 med en liten årskrönika. Målen jag hade då är ungefär detsamma som de idag, viktnedgång och att klara längre löpning. Det stora som hände var att vi köpte och renoverade om vårt kök. Jag skaffade även en PT som följde med mig under ett halvår.

Överlag var 2010 sjukdomens år. Mängder av öroninflammationer, extrema förkylningar innehållandes hosta och halsont som varade i minst 2 veckor i sträck och löparknän som trilskades. Men trots detta sprang jag min första mil någonsin och även min första halvmara, Broloppet. Jag genomled ocskå mina första backintervaller.

Min barndomsvän Karin fick en dotter 2009 och naturlig nog så fyllde denna lilla skönhet 1 år 2010.

Jag skrev en C-uppsats och avslutade min utbildning Digitala Media på Högskolan Väst samtidigt som Sebastians syster Isabel tog studenten.

Midsommar spenderades i underbara och soliga skärgården i goda vänners lag och jag försökte springa i den extrema värmen som drabbade Sverige.

I slutet av sommaren fick jag jobb, sprang iForm-loppet och gick på kräftskiva på Malmöfestivalen. Eftersom jag och älsklingen är så driftiga så renoverade vi även hallen där omkring.

Hösten bjöd på en iPhone 4 från jobbet, Bromölla halvmaraton där jag är supernöjd med min insats, en halloween-fest som heter duga och slutligen modet att våga anmäla mig till Stockholm maraton. Det är också det som ni redan förstått som kommer prägla hela min vår 2011.

Nej men vad säger vi? Nu kör vi nytt år helt enkelt! Skål!

Nyår!!

2 kommentarer: