onsdag 17 augusti 2011

Jag orkar inte mer

Hade tänkt att skriva ett roligt inlägg om hur jag träffade min fina vän Karin idag och gav henne en otroligt dum födelsedagspresent som hon vart jätteglad över då hon tydligen velat köpa en sådan(en diskborste som ser ut som en solros med tillhörande vas för den som undrar). Men nej.

Det blir det ständiga magontet jag har istället, nämligen pengar. Hur sjukt mycket det påverkar ens vardag och hur jävla mycket otur jag och min sambo ska ha egentligen. Antingen är han arbetslös eller så är jag, eller så går  bilen sönder och måste lagas för 8000 eller så är det min pappas hus pump som gått sönder (som vi för övrigt inte lagat än och som kommer kosta massa) osv osv osv. Pengar går aldrig ihop hur vi än gör. Kommer det någonsin bli lättare? Det som hänt nu är att bilen lagt av. Tydligen har kamremmen gått sönder och det innebär en av två saker: 1) Det är bara kamremmen som är sönder och inget annat. Ca 1000kr för att fixa. 2) När kamremmen gick sönder så förstörde den även motorn. Ska tydligen kosta så pass mycket att det kanske inte ens är värt att fixa bilen.

Så att ja. I väntas tider tills vi vet, men med vår jävla otur så är hela motorn sabbad och vi är billösa. Och vi måste ha en bil. /gråter

3 kommentarer:

  1. Ta inte ut negativa saker i förskott, förhoppningsvis är det inte aå farligt, allting vänder även om saker som går åt pipsvängen upplevs ta längre tid :/ *kramar om* // Jan

    SvaraRadera
  2. hej hej.. kikar förbi med lite pepp!
    jag är åxå med i rivstarten!
    hoppas det går bra för dig!?

    kika gärna in min blogg.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Aj men fan också du :-/ Det är så jäkla bajssurt när ekonomin strular och inte har jag ngt vettigt att säga heller.
    Håller tummarna för att allt löser sig och skickar en helsikes massa kaffe. Latte. Ok?
    Kram tjejen, hang in there!

    SvaraRadera