onsdag 13 januari 2010

Visualisering

Ja, det pratas om detta lite här och där. Vad ens mål är och att man ska klara det. Precis som Cornelia och Sötsaken är mitt mål att springa broloppet och för mig personligen då allra helst under 2 timmar men max på 2:15.

En annan visualisering är att det vore intressant att se hur jag ser ut om jag blir smalare. Jag har aldrig varit tunn och smal, alltid haft extravikt på mig som gjort att folk många gånger dömt mig för mitt utseende. Jag har former som jag vill behålla, så i nuläget har jag ingen aning om vart min målvikt ligger men jag skulle tippa runt en 55kg(jag är 1,60 lång).

Min PT Patric och jag gjorde lite tester igår. Ett av dem var fettmätning i kroppen. En kvinna i min ålder ska ligga mellan 17-31%. Jag låg på 31.2% vilket var en stor överraskning för mig. Han räknade lite och berättade att ca 52kg av min kropp är saker som jag behöver för att må bra, dvs ben, muskler osv samt då 17% fett. Så nu vet jag inte riktigt om jag tänker och uppfattade det rätt men borde inte då 52kg vara en perfekt målvikt för mig? På måndag ska vi göra de sista testerna och köra i gång på riktigt med hårdträning, hårt reglerat matintag och sådant. Äntligen!

Min dröm är att kunna ha på sig kläder utan att behöva ha en tröja över som täcker armarna.
Att när dagen kommer och jag och Sebastian ska ta vår förlovning till ett riktigt giftemål att jag ser ut som jag alltid tänkt mig att jag ska göra. Personen som gömmer sig under allt överflödigt fett.

Självklart menar jag inte att jag ska bli sjukligt smal eller att jag ens vill det. Jag tror inte det skulle se snyggt ut på mig alls. Jag vill bara ha en grym kondition, ha muskler utan att se allt för krampig ut men framför allt inte vara i en fälla där socker och överflödiga kalorier tar över helt i onödan.

Jag har nu varit utan sötsaker och annat snacks i 1,5 vecka bortsett från min och älsklingens trerättersmiddag ute i måndags där jag tog efterrätt då S inte ville äta själv(jag åt dessutom inte upp allt heller för jag inte var sugen). Sanningen är att jag inte fokuserat på att sakna allt socker vilket i sin tur lett att jag inte gjort det. När jag hela tiden tänker "ohh vad gott godis vore" så brukar suget bli extremt och jag i slutändan faller. Istället försöker jag tänka på hur gott det vore med en frukt eller ett glas ramlösa med smak.

För mig känns det som att träningen sackat efter men tittar jag på förra veckan ser jag att jag ändå kom upp i 4 pass vilket är helt okej. Det blir lite dåligt med träning i helgen då vi köpte kök och allt annat men det är helt okej. Det är bra saker samt att gå på IKEA en hel dag är en ordentlig promenad det med.

Så visst, visualiseringar är bra. En Linda som står i en axellös klänning i sommar. Det måste bli så.

1 kommentar:

  1. Jättebra att visualisera sig! Att ha ett mål är viktig!
    Kom igen.. det är bara att kämpa!!
    Alla kan!!
    Eller hur?

    Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera