onsdag 1 februari 2012

Månadsmål januari

Såja, januari slut och lite sammanfattning är då i sin ordning. Mina mål för januari var följande:

Januari: Kom igång 
- Få tillbaka rutiner när det gäller mat och träning
- Löpning minst 2 långpass

Och jag har klarat av båda! Definitivt fått tillbaka rutiner när det gäller mat och träning, speciellt nu med min och mammas "straffkonto" när(om) vi äter onyttiga saker. Inne på tredje veckan as we speak.

Och löpningen har jag kört ett pass på 12km och två pass på 14km, och 12km är på gränsen till långpass så jag räknar egentligen bara de sista två på 14 som godkända.

Helt enkelt är jag väldigt nöjd med starten på detta året!
För nästa månad gäller följande:

Februari: Få upp distans och skaffa fokus
- Löpning minst 100km (25km/vecka)
- Skapa ett ordentligt veckoschema för styrka
- Ingen alkohol (ändrat till: strikt intag av alkohol)

Det lustiga är dock att jag redan under januari klarade av 100km, så den utmaningen är uppenbarligen enklare än jag först tänkte. Även alkoholen har varit lätt att avstå (vilket jag iofs redan visste) så den punkten kommer bli lite modifierad. Istället för nolltolerans kommer jag fortsätta skriva upp när jag druckit (om så bara ett glas vin) för att hålla koll, och istället verkligen tänka efter om det är värt att dricka de gångerna jag står inför det valet.

I R happy panda!

1 kommentar:

  1. Helt godkänd januari månad!! Du är grym!!
    Tack för dina fina ord... det närmar sig! Bara 2 dagar kvar.

    kram

    PS Såg du vad jag skrev om våra sommar planer på FB?

    SvaraRadera