söndag 12 februari 2012

En fin vecka

Helgen och veckan har bjudit på mycket trevligt, speciellt inom träningens värld!
Startade veckan som vanligt med lite distanslöpning, denna gång 6,5km i ett bekvämt tempo på 6:13min/km. Inget slit, bara spring.

Tisdagen körde jag all-out-vilodag för att på onsdagen köra ett intervallpass med sammanlagt 15 200-ingar. Jobbigt men ack så effektivt! 

På torsdagen avrundade jag med ett härligt pass på gymmet på lunchen och till kvällen en timmes innebandy. Fredagen bjöd åter igen på en vilodag för att på lördagen gå all out med ett långpass på 18km. Dessa 18km var helt ljuvliga! Körde på helt och hållet i ett bekvämt tempo, kör på mentaliteten att min långpass kan gå hur långsamt de vill - benen får bestämma. Och tydligen när benen får bestämma blev tempot 6:17min/km. Oväntat men jättekul!

Idag var jag på gymmet med min vän Filip och körde på med marklyft (#¤!!¤ för mina svaga jävla händer), militärpress (40kg tror jag vi slutade på), rygglyft med viktplatta, mage, underarmar, dips (rekord i antal och djup!) för att avslutningsvis suga ur det sista med att dra min egen kroppsvikt upp mot en stång. J o b b i g t.

Annars så var jag som sagt på bloggträff igår, anordnat av fina Suzan. Tack så mycket för det, det var väldigt kul att få träffa er! Helt enkelt ett jävligt trevlig sätt att avsluta en lördag på.

Imorgon börjar min träningskarusell om igen väldigt likt den jag beskrev ovan fast med tillägget att jag ska försöka gymma även på tisdagen. Varför? Ptja, varför inte? Två vilodagar behöver jag verkligen inte och gymma är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar