onsdag 22 februari 2012

Fanastisk bok!!

Nu ska vi prata lite böcker. Jag älskar att läsa och har gjort det i mängder ändå sen jag lärde mig. Mest läser jag fantasy och skräck, men såklart kan det bli lite annat också. Dock aldrig deckare - för tråkigt.

Hur som helst, min favoritfantasybokserie, The Legend of the Seeker, släppte uppenbarligen en ny bok i serien 2011. Jag var helt hundra på att boken innan var den sista så idag när jag upptäckte att det kommit en till började jag nästan gråta. För ja, det är typisk fantasy med svärd, magier och sådant men det som författaren till böckerna är så fantastisk duktiga på är att beskriva kärlek. Kärleken mellan dessa två huvudpersoner är så magisk och vacker att man inte kan sluta läsa. Och så får jag läsa ännu en bok, eventuellt fler. Överlycklig.

Så att ja. Annars har jag ont i halsen vilket inte är bra så jag kör vilodag idag för säkerhetsskull. Bläh.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar