måndag 4 april 2011

Prickiga naglar ey

Nej nu måste jag skärpa mig. Tankarna går runt i cirklar och jag får verkligen ingenting gjort. Otroligt frustrerande för jag har massa saker jag vill och måste göra. Som tex fortsätta söka jobb (har dock inte fått svar än från min senaste intervju), blogga mer, svara på kommentarer, fixa med mitt fortfarande lite hemliga projekt osv osv.

En annan sak jag oroar mig över är min löpträning. Är det för mycket? Är det för lite? Det känns som jag gör noll framsteg. Som helgens långpass på 25 km. Efter att ha experimenterat lite så verkar det inte spela någon roll om jag springer i ett 6:10-tempo eller ett 6:45-7:00-tempo för mina ben ÄR väldigt trötta och orkar inte hålla en hastighet under typ 6:45 efter mina första 20km. Jag förstår inte varför jag är så trött. Jag förstår inte hur fan jag ska klara av ett maraton när mina ben tvärdör efter bara 25 km. Speciellt när det inte verkar spela någon roll hur snabbt jag öppnar mina första 10-15km. Visst, jag är snabbare på kortare distanser så något bra har väl hänt, men kan det vara så att jag helt enkelt inte är skapt för långdistans? För jag var en jävel på 60-80 m när jag var liten, vann även i högstadiet över både killar och tjejer utan någon träning direkt. Gah. Ledsen blir jag.

Nåväl. Så idag istället för att göra det jag ska har jag målat naglarna. Och sprungit intervaller. Imorgon måste bli bättre. Måste.

Barbie hade prickiga naglar i en gammal film. Rosa med vita prickar. Respekt.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Mycket sitter i huvudet.
    Jag känner precis samma sak efter 20-22km. Det är svårt att springa fortare.
    Men enl min coach man måste äta/dricka mer innan vi kommer till 22km. Det är när allt börja att ta slut.
    Träna inte för många långpass! Du kan "spara" tröttheten och det är inte bra heller.
    Vi kanske borde springa tillsammans på SM!! Vi kan heja varandra. Jag tror vi springer ungefär i samma fart.
    Fina naglar!
    kram

    SvaraRadera
  2. Ohh det hade varit jättekul om vi kunde springa tillsammans! Vi får se hur det ser ut med startgrupperna och så (jag kommer säkert hamna i sista eftersom jag aldrig sprungit förr)!

    Men om inte annat får vi iaf träffas väl på plats tycker jag allt!

    Känns skönt att höra dock att det inte bara är jag, speciellt från någon som har sprungit förr. Jag ska tänka på det när jag springer nästa långpass.

    SvaraRadera
  3. Håller med Coyntha, fyll på med energi! Och gör det _innan_ du kommer till 20km-sträcket så att du har bränsle hela tiden så att säga.
    Jag har inte erfarenheten av att vägga kroppsligt så, jag brukar fylla på med vettig energi dagen/dagarna innan långpass, under passet har jag inte behövt energifylla. Jag väggar däremot mentalt runt 25km.

    Bla bla bla, kontentan; prova att fylla på med energi innan väggningskilometrarna :-)

    SvaraRadera