torsdag 7 april 2011

Uppskattad hjälp

Var på gymmet idag vilket faktiskt denna veckan har känts kul. Det går verkligen i vågor från vecka till vecka. Hur som helst, körde främst biceps och triceps idag och fick lite pointers från en kille på gymmet. Väldigt uppskattat, jag hade önskat att fler kom fram till mig och rättade min teknik! Jag menar, jag har bara "lärt" mig från att titta på övningar på internet samt tjuvkikat lite på grabbarna i gymmet hur de gör. Men det är svårt om ingen hjälper att till att visa hur man gör.

Tänk så mycket svett och spott som bör ligga här som en hinna på golvet. Isch.
Najs oavsett. Annars så ringde jag även A-kassan idag. Normalt sett har jag lite problem att ringa ställen där jag vill ha information som då typ a-kassan för jag tycker det är lite obehagligt. Men faktiskt, jag tror det har släppt den där rädslan. Jag gör det utan problem nu för tiden och det känns så enormt fint.

Fortsättningsvis efter lite tips från ni löparduktiga människor som läser min blogg, så laddar jag med massa mat, har köpt mer energidryck samt en gel så lördagens långpass ska jag äga sönder. Jag ska inte vara helt slut när passet är slut, utan bara sådär lagom mör. Ska.

4 kommentarer:

  1. Åh jag vill också lära mig springa långt. Men orka ta tag i det. Låter så härligt med långpass.

    SvaraRadera
  2. Alltid bra när folk kommer fram och rättar! Vissa kan bli sura men man ska ta det på rätt sätt för dom som kommer med pointers vill bara väl. Speglar är också guld värt! ;)
    Lycka till med långpasset, det ska bli bra väder i helgen så se till att njuta fullt ut!

    SvaraRadera
  3. Obs! Ät din gel och ta sportdryck bara under passet! (Om du vill ligga log med kalorier...)
    Att göra det är en övning så du ser om din mage mår bra så du kan göra samma sak på maran.
    Annars är det bättre att inte vänja sig på alla långpass. Man orkar träna under två timmar med bara vatten :) Men under tävlingen behöver man mycket mer.
    Lycka till!
    kram

    SvaraRadera
  4. JO alltså Coythna, självklart kör jag bara sportdryck och gel under långpasset, inte innan. Sportdryck brukar jag köra med precis som du säger, för att vänja magen. Men det brukar inte vara något problem.

    Mina långpass är dock nästan alltid längre än 2h, det senaste var nästan 3! Kanske inte så konstigt att energin tog slut då :)

    Daniel, tack så mycket! Det verkar lovande ja, sol och ingen blåst tack!

    Pernilla, det ÄR härligt. Men jobbigt :P

    SvaraRadera