måndag 25 april 2011

Tuffa intervaller

Jag är lite tjatig men vädret är verkligen guld värt! Sprang runt 12tiden det passet jag tycker är jobbigast, nämligen tusingar. Började med 3km uppjogg med ben som fortfarande kände av helgens långpass. Hoppades att det skulle bli bättre men nej. Att solen sedan gassade på och att min kropp har svårt att hantera värmen gjorde inte saken lättare. Men övning ger färdighet hoppas jag?

Planen var fem tusingar med en minuts ståvila mellan varje intervall. Klarade de första två inom tidsramen, 5:20 min/km, men sedan följde två lite långsammare kring 5:25 min med en puls som var hög och vägrade gå ner. Sista gick dock bättre och jag pressade fram kilometern på 5:08 min.

Nöjd över min prestation joggade jag hem, stretchade i gräset och njöt av en fin proteinsmoothie.

Nu sitter jag på balkongen och har pimpat både converse och naglar i solen. Fan vad livet känns lättare när solen skiner!




- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Gött med intervaller!!
    Det är roligt med intervaller, ger lite variation i träningen, även om det är pest och pina just för tillfället när man gör dem. :-)

    SvaraRadera