onsdag 30 mars 2011

Planeringar av ben

Apropå rumpor så är det just där jag har träningsvärk. Kan nog inte minnas när jag hade sist men det känns bra att äntligen få in det benpasset jag ville igår på gymmet. Visst innebar det att dagens roliga backintervaller var lite jobbigare än normalt, men det kändes fortfarande bra. Riktigt bra.

Jag vet inte riktigt, jag tycker det är svårt att få in styrka för benen i mitt redan pressade träningsschema. Jag vill ju inte göra mina löppass lidande? Hur gör ni andra?

6 kommentarer:

  1. Klämmer in dem snabbt hemma på vilodagen. Knäböj, utfall & benböj. Bränner syra ur musklerna och går snabbt. 3x15reps ;-)
    Vaya con Dios!

    SvaraRadera
  2. Ja ben är ett gissel att sikta in. Min taktik har alltid varit att ha det som sista pass innan vilodag och det har funkat ganska bra för mig än så länge.

    Av ren nyfikenhet, vart kör du dina backintervarller? Jag brukade först terrorisera cykelbanorna vid de större viadukterna i centrum samt de brantaste gatorna runt östervärn/kirseberg men det kändes lite rumphugget. Nu senast blev jag bekantad med "tjurbacken" ute i Bulltofta, det är den där stora saken man springer förbi precis innan man börjar runda tillbaka mot starpunkten när man springer femman, väldigt kul/plågsam historia.

    SvaraRadera
  3. Åh tackså mycket! Jag älskar den klänningen :) Jag har också tränignsvärk idag haha, kan inte sätta mig ner på ett smidigt sätt haha! Meen då vet man ju iallafall att träningen tagit ordentligt ;D

    SvaraRadera
  4. Mjo Jessica, problemet är bara att kör jag på vilodagarna så är benen inte helt återhämtade till dagen efter och löppass. Irriterande!

    Christoffer: Jo, ibland när jag orkar drar jag till Bulltofta, finns ju den jättebranta(är nog den du pratar om) sen en som är mer lämpad för korta intervaller. Oftast så väljer dock en backe i Kirseberg som kanske inte är jättebrant men de är iaf relativt långa! Ska försöka ta mig till bulltoftas backar mer i sommar, kanske vi ska ta ett backintervallpass ihop? :)

    SvaraRadera
  5. Inte mig emot, självplågarpass som backintervaller brukar gå lite bättre om man är flera ;)

    SvaraRadera