onsdag 26 maj 2010

Hemskt löppass

Om någon timme eller två lämnar jag in min uppsats. Så skönt! Jag har knappt sovit något på flera veckor nu och det är mest för att när jag väl ligger i sängen så kan jag inte slappna av utan tankarna bara flyger omkring hela tiden.

Idag tog jag mig en liten springtur. Skulle springa runt en mil och solen var framme och hälsade på mig. Perfekt tänkte jag när jag knöt på mig löparskorna. Väl springades insåg jag att det här känns tungt, riktigt tungt. Inte heller hjälpte det att solen gassade på som tusan och att min hår hängde i ansiktet och irriterade mest hela tiden. Att jag druckit för lite vatten innan var tydligt. Det var inte alls den mysiga rundan jag hade planerat utan snarare ren och skär terror. Snabbt gick det inte och pulsen var för hög. Nej det här kändes inte alls bra inför den 12:e Juni. Usch! Lyckligtvis när jag sprungit i 8-9 km fick jag en massa kraft och det där härliga löparflytet kom äntligen. Jag funderade på att ta en längre runda men nöjde mig med milen då det fortfarande var en njutning att springa.

Jag hoppas att mitt planerade långpass på 15 km på fredag känns bättre. Det behövs verkligen.

Men annars, om någon timme är jag ledig från skolan ett litet tag iaf! Wiie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar