tisdag 11 maj 2010

Främmande stad

Idag har jag kört bil till en främmande stad. Landskrona mer bestämt. Anledningen till denna spännande resa var för att göra en intervju på ett företag för min C-uppsats. Hände något spännande på resan tänker ni nu. Körde jag fel i denna främmande stad? Körde jag rakt fram i en rondell? Kom en gris utspringande på vägen som gjorde att jag behövde väja och istället körde på en barnvagn?

Nej. Det gick fantastiskt bra. Jag körde rätt hela tiden och det utan GPS. Ni förstår, jag hade memorerat kartan i huvudet innan jag åkte hemifrån. Så grym är jag alltså. Intervjun gick för övrigt jättebra också. Utöver detta har jag lyckats skriva i några timmar, skrivit ner intervjun på papper, fått lite mer information till min C-uppsats så imorgon kan jag äntligen börja analysera och gå in på det roliga arbetet! Yey för mig.

Tog även en liten springtur på eftermiddagen. Hade blixtrande huvudvärk som försvann efter någon kilometer. Så härligt skönt det börjar bli ute. Jag riktigt njuter när jag springer. Tyvärr blev det bara lugna 5 km med ett tempo på 6:07min/km (tänk er, det är mitt LUGNA tempo nu!) då mina ben var jättestela och orkade knappt röra sig framåt.

Ahh. Happy days!

2 kommentarer:

  1. Är det ditt lugna tempo??? Herregud. Du är duktig du. :)

    SvaraRadera
  2. Haha tack så mycket, jag är lika chockad jag för att vara ärlig :D

    SvaraRadera