torsdag 28 juli 2011

Bästa löpningen är i regn

Jorå så att. Gissa vem som haft ett av de bästa löppassen ever? Jo såklart, jag!

Spöregn. Bara där inser man hur fantastiskt det är, speciellt när det är sommarregn. Att springa i regn är verkligen ren lycka och det är så lätt, så lätt! Benen är så lätta av allt syre i luften och man mår superfint.

14 km i ett 5:59min/km tempo. Och nej, det var inte jättejobbigt allt. Malmö halvmarathon väntar och jag vet att jag inte kommer vara i tillräckligt bra form för att krossa mitt pers från förra året, så målet är att INTE springa långsammare än 6:10min/km. Då kommer jag hamna runt 2:10 vilket är vad jag sprang på då. Jag -bör- klara av det. Sedan i november när det är dags för Bromölla igen är tanken att jag ska krossa. Ordentligt. Men det tar vi då.

Men visst är löpning i sommarregn bland det bästa som finns?

2 kommentarer:

  1. Sommarregn är riktig skönt!! Svalt och skönt!

    SvaraRadera
  2. Löpning i sommarregn i halvt obanad terräng slår ALLT :-D

    SvaraRadera