lördag 14 maj 2011

Nu ser vi framåt

Nej nu får jag skärpa mig. Har varit dålig på bloggandet nu väldigt länge och lika dålig på att läsa andras bloggar. Jag antar att det har med att göra att man har varit hemma och arbetslös ett tag. Det är allt annat än roligt och saker man faktiskt tycker är kul blir mest bara "meh".

På måndag börjar jag mitt nya jobb och det ska bli jättespännande. Lite ledsen är jag dock för att min tidigare arbetsgivare sa konstiga saker om mig till min nya, speciellt eftersom han sa att han skulle ge mig bra referenser. Jag vet inte, lite besviken blir man men som tur är så frågade min nya mig om saken och lyssnade på vad jag hade och säga och tyckte det var vettigt. Men ack så arg jag blivit om det hade bidragit med att jag inte fått jobbet i slutändan.

Hur som helst. Eurovision ikväll och självklart hejjar jag på Sverige, låten är ändå helt okej. Tusen gånger bättre än förra årets och jag tror lilla Eric kan charma många med sitt lilla leende! Annars hoppas jag på vinst för Finland, otroligt trevlig och trallvänlig låt.

Men nu, mitt sista långpass. Enligt maraton.se-schemat jag följer står det 25 km men jag känner att jag bara kör på 20. Det känns mentalt lättare och jag får ändå ut långpasskänslan av det.

2 veckor. Marathondebut. Snart så.

1 kommentar:

  1. Fy F*N va elakt av din förra arbetsgivare att göra på det sättet. Skönt att det inte sabbade dina chanser att få jobbet.

    Hoppas att långpasset gick bra. Var ute i morse och njöt av det underbara vädret.

    Önskar dig en underbar söndag.

    SvaraRadera