torsdag 5 maj 2011

Igår sämst - idag bäst

Vad kan man säga? Igår var en jättedålig dag men idag, idag är det riktigt bra! Vill dock tillägga att jag tog mig till gymmet 2h senare ändå och tränade igår, trots att jag var äckligt less. Men har man planerat något så har man, latmasken får inte segra på den punkten!

Men åter till idag. Det började med ett möte på ett företag jag skickat en spontan jobbansökan till. De ville träffa mig men skrev i mailet att de inte hade någon tjänst ledig just nu men att vi kan ses för framtiden. Kom dit idag och det visade sig att de kanske hade en tjänst ändå dock lite annorlunda än det jag sökte men ändå något som definitivt skulle passa mig och vara riktigt utvecklande! De skulle träffa någon annan imorgon också men ändå, från att ha haft noll jobbchanser till att nu ha en känns otroligt roligt! Vi får hur detta slutar.

Kom sedan hem, käkade lunch har laddat ett tag inför dagens pass. Korta, underbara, skitjobbiga, fantastiskt roliga intervaller. Jag älskar dem! 5 stycken set med 3 60 sekunders intervaller i varje set, 45 sek vila mellan varje intervall och 90 sek vila mellan varje set så jag kunde ta i lite extra. Först dock 2km uppjogg följt av löpskolning och koordinationslopp. Löpskolningen börjar för övrigt klaffa ordentligt och jag känner hur jag har kraften att göra bra teknik på dem. Fasen så kul!

Ett underbart pass i sin helhet som avslutas med 2km nedjogg. Visst är nedjoggen helt underbar efter ett hårt pass? Helt klart en av mina favoritdelar, bara springa långsamt, låta benen arbeta i sin egna lugna takt och titta runt på omgivningen samtidigt som man vet att man presterat riktigt bra. Lovely!

Nöjd efter passet!

2 kommentarer:

  1. Härligt!!
    Ska ge mig ut på långa intervaller..snart...innan latmasken kommer.

    SvaraRadera
  2. Ny tävling på bloggen! Vinn en väggdekor från textarna! http://imtoooldforthisshit.blogg.se/2011/may/tavling-i-samarbete-med-textarna.html

    SvaraRadera