tisdag 24 maj 2011

Sommarens lopp

Jag har anmält mig nu till både Malmömilen och MalmöHalvmarathon. Både tävlingar jag aldrig sprungit men som verkar vara som gjorda för att persa på från året. För persa det bör jag definitivt göra, det räcker med att jag tittar på min profil på jogg.se och ser hur mycket jag utvecklats sedan dess. Både i fart och puls och framför allt mängd. En halvmara skrämmer mig inte längre på samma sätt som förr, jag vet numera att jag kan springa 20km i ett okej tempo utan att bli sådär dödligt trött. Ska bli jättekul och se vad jag presterar sen i augusti.

Hur som helst så kikar jag runt på andra lopp runt om Skåne i sommar. För faktiskt, det är jävligt kul att tävla! Hittade ett lopp i Kristianstad i juli där jag kan välja mellan 5 eller 10 km som lockar enormt mycket. Kanske ska jag testa hur fort jag egentligen klarar av att springa de där 5 kilometrarna på? Och sedan går både Midnattsloppet i Göteborg i slutet av augusti samt iForm-loppet i Malmö på en mil vardera. Självklart lockar Midnattsloppet mer eftersom jag inte riktigt var nöjd med iForm-loppet förra året, men det är ju faktiskt så att det är bra mycket krångligare att ta sig till Göteborg än att cykla ner till stan en eftermiddag.

Men ja sedan då? Sommaren är slut och nästa lopp blir i november i Bromölla där valet åter mellan milen eller halvmaran. Ska se om jag inte kan hitta något där emellan för att sporra mig och om inte annat så ska jag anmäla mig till Göteborgsvarvet nästa år så fort jag kan för den folkfesten vill jag inte missa ett år till! Hörde dessutom att det var 3 veckor mellan varvet och sthlm marathon nästa år men ja, i dagsläget känner jag dock att jag inte är jättesugen på att träna så hårt under vinterhalvåret för ett marathon till som jag gjort i år men vem vet. Det kanske ändrar sig efter lördag? ;)

4 kommentarer:

  1. Startskottet i Kristianstad sprang jag förra året och det var riktigt trevligt förutom att det var 30 grader varmt ;)

    http://mina-utmaningar.blogspot.com/2010/07/96-genomstekt.html

    Snabb flack bana med mycket publik då det också är startskottet för Kristianstaddagarna.

    Jag ska också springa både Malmömilen och Malmö Halvmarathon och hoppas på pers :)

    Lycka nu till på lördag!!!!
    //Daniel

    SvaraRadera
  2. Är också så sugen på att göra Varvet och Stockholm Maraton nästa år...hoppas bara att jag kan återhämta mig så bra.

    SvaraRadera
  3. Iform-loppet i Malmö ska jag också springa. Det är budgetvarianten av Tjejmilen i Stockholm =)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad jag önskar att jag kunde säga samma, den känslan har jag med milen, men jag har som MITT LÄNGST NÅGONSIN sprungit 12 kilometer. Jaja, vi får väl se hur det går den 13 aug.

    SvaraRadera