onsdag 23 februari 2011

Tur att träning gör en glad

Lite mindre bitter nu faktiskt efter mitt besök på gymmet. Testade även att cykla lite lätt på motionscykeln och knät gillade nog att vara i rörelse för det gjorde inte alls ont ett bra tag efter när jag gick! Det är egentligen löjligt hur ledsen jag varit över knät, det har bara gått några dagar sedan jag sprang senast men jag vill verkligen klara mitt första maraton så att skippa träning pga skada känns riktigt läskigt!

En bekännelse kan jag dock slänga in. Har inte ätit helt optimalt de senaste dagarna, mycket bakverk och sådant men tack och lov har jag inte gått upp något i vikt.. än. Idag ska jag även baka lite paj men på fredag när jag får min sista lön ska jag iaf handla upp ett gott och nyttigt matförråd och köra stenhårt igen.

Tack för alla kommentarer i mina senaste inlägg, de har verkligen behövts och uppskattas till tusen!

I helgen ska jag på spadag i Ystad med två underbara vänner. Ni vet, lika massage, ansiktsbehandling, bubbelbad och bastu.. ahh, ladda om batterierna lite. Så något kul händer iaf snart!

5 kommentarer:

  1. Man äter inte optimalt alltid. Men lite avsteg från planen får man faktiskt göra!

    SvaraRadera
  2. Har haft en liten gymsvacka på senare tid då gymmet inte gav nåt resultat. Nu när jag flyttade till större stad skaffade jag mig en PT som la upp ett program till mig för att öka i muskler och peppar mig att äta rätt så fettet försvinner. Så nu är kärleken till gymmet tillbaka =). Det är verkligen helt fantastiskt hur man kan ändra sin kropp. Hoppas knäet blir helt bra snart. Tycker du är strong som satsar på maraton. Skulle jag också våga göra. =).

    SvaraRadera
  3. Illa med knät...och som du säger, trist att behöva lägga ner träningen för detta. Men spinning, crosstrainer, hur känns det då i knät?

    SvaraRadera
  4. Så sant Emma så sant! Man ska inte behöva ha ångest för allt man trycker i sig jämt, lite lycka får man ta.

    Pernilla: Jag har också tagit hjälp av PT's, ändrat program osv men jag vettefan. Det är bara inte lika roligt längre och det suger att vara i en sådan svacka.

    Mia: Jag testade på en motionscykel på gymmet och knät verkade tycka det var helt okej, tyvärr har jag däremot bara ett gymkort som inte har någon gruppträning alls. Testade dock en lite längre promenad idag och det gick ändå(fast inte så fort) så förhoppningsvis är jag tillbaka snart!

    SvaraRadera
  5. Vill du bli dagens blogg?
    Passa på att gå in och anmäl dig!

    De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)

    eller kanske Följa varann på bloglovin?
    Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!
    (obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

    SvaraRadera