torsdag 17 juni 2010

Äntligen får jag springa!

Idag mina vänner får jag äntligen ta mig en springtur! Det har gått hm.. 3 veckor sen jag tränade sist, ja bortsett från de 2,1 MILEN jag sprang i lördags då. Förstår ni hur mycket jag har längtat? Visserligen kommer det bara bli en 5 km eller så då jag måste återhämta mig i lagom takt men ändå, 5 efterlängtade kilometer.

Så idag ska jag få testa min nya korta springbyxor, ett nytt linne, min nya fotsensor och troligtvis min keps då det är strålande sol och inga moln ute. Fan va nice. Efter det ska jag ut och sola, lyssna på Harry Potter i ljudbok, träffa Sandra och gå på stan. En heltrevlig torsdag helt enkelt.

Utöver det sitter jag och grubblar lite. Jag tänkte att jag skulle springa Göteborgsvarvet nästa år men så påminde min PT mig att det faktiskt finns lite lopp nu i höst, exempelvis Lidingöloppet och Stockholmshalvmaraton som går i September. Så just nu går mina tankar till halvmaran.. tänk att slippa vänta ett år på revansch?! Det enda problemet, som inte är ett jättestort är att loppet då går i Stockholm. Men och andra sidan ger det mig en chans att träffa min familj lagom till min systers födelsedag. Dubbel flyga att ha ihjäl! Japp jag ska tänka lite extra på det idag innan jag bestämmer mig, vad tycker ni jag ska göra?

2 kommentarer:

  1. Kör Lidingö, det är som jag förstått det ett riktigt tufft lopp och en otrolig utmaning.

    Men å andra sidan är det lättare att mäta resultatet på halvmaran och samtidigt så får du revansch och förhoppningsvis en bättre tid då du kanske får vara frisk då :)

    Ser fram emot våran träning

    SvaraRadera
  2. För mig spelar det ingen roll, bara du kommer upp! :D

    SvaraRadera