torsdag 22 april 2010

..and then Buffy staked Edward. The End.

Nu har rostbiffsinlägget varit överst för länge. Visst, jag har tänkt att skriva och har haft en hel del att skriva. Men.. jag är lite dålig bara på att få ner det. Jag skriver dessutom för min egen skull främst och har man ingen lust är det ju dumt att tvinga fram inlägg.

Hursomhelst! I tisdags träffade jag söta Hanna och Karin och vi hade en trevlig eftermiddag på kontinenten. Tyvärr hade lilla Mollisen feber när vi hämtade henne från Vyggestugan(eller hur fan det nu stavas och heter, jävla danska!) dvs dagis för små barn. När Hanna och jag skulle ta oss till Sverige missade vi bussen med några meter så vi fick stå i det underbara duggregnet och snällt vänta tills nästa buss kom där vi svalde alla bokstäver vi kunde för att uttala Rådhusplatsen så danskt som möjligt. Lätt att de fattade oss!

Igår var jag, älsklingen och Max på en Nephewkonsert. Var väldigt roligt och de var sjukt duktiga live! Såg även en poster för Metaltown i Göteborg, jag måste nästan ta mig dit. I princip alla mina favoritband kommer så det vore helt underbart att få uppleva. För er som inte vet vilka Nephew är(vilket är typ alla kan jag tänka mig?) så är det ett danskt band som sjunger meningslösa texter på blandad danska och engelska. Deras två bästa låtar. Wonderful.

Vi to, vi ku' køb' ti sko
Men vi ka' kun få to på
Vi tre, vi ku' hejse ti flag
Men vi blev kun født én dag





Så här såg jag ut igår på konserten(lite dagens outfit varning!). Jag kände mig dock väldigt snygg och nördig i mina tjusiga örhängen samt min fantastiskt roliga tröja(ska tilläggas dock att jag ändå gillar Twilight, dock inte emo-Edward! och Buffy är bland det bästa som hänt TV). Once more with feeling, right Patric? :)


1 kommentar: