måndag 14 december 2009

Siffran 6

I går var jag ute och sprang. 5.5 km. Jag var extremt bakfull och inte alls laddad. Men jag hade inte tränat på 3 dagar då det var julfest i Danmark på torsdagen efter jobbet, hade en vän över på fredagskvällen samt att lördagen handlade vi julklappar hela dagen och sedan fest på kvällen. Mycket roligt och jag rörde ändå på mig som tusan när vi handlade julklappar.

Hursomhelst. Jag började springa och mina ben var enormt pigga! Att vila gör under ibland märker man och jag sprang på i ett tempo jag tyckte var lagom. Tänkte ta en lugn springtur på en 5,5km. Efter en kilometer tittade jag på klockan och såg att det gått 6,23min. Jag körde på i samma tempo tills nästa kilometer och såg att jag då låg på 12:12 i tid. Benen kändes fortfarande bra och jag bestämde mig för att satsa och se om jag kan öka tempot lite och klara av att springa mina 5,5km på 33min, dvs 6 minuter per kilometern vilket är mitt första mål att klara, fast då i en mil. Kom i mål på dryga 33 minuter så min medeltid per kilometer blev 6,01! Superglad är jag över att det ändå gick så lätt. Benen hade inga problem att hänga med, däremot konditionen kändes sådär efter allt alkoholdrickande dagen innan.

Däremot som med allt annat är jag fortfarande omotiverad och less. Därav att jag inte skriver så mycket på bloggen. Tanken är som sagt att det ska bli bättring på det efter jul och nyår. Ikväll däremot är jag taggad. Ska på In Flames-konsert i Malmö Arena och det ska bli så fantastiskt roligt! Det är mitt favoritband och de är gudomliga på scen. Wonderful.

1 kommentar:

  1. Men så himla kul att det gick så bra....njuter så när andra har framgång....tyvär ligger min träning i träda, men ska mjukstarta alldeles snart...
    Lycka till!!

    SvaraRadera