torsdag 3 december 2009

Planering

Jag gillar att planera. Helst ska allt vara planerat för att jag ska må bra. Jag har planerat in varenda träningspass jag ska göra fram tills Januari och allt annat som händer är även det inplanerat och organiserat i min kalender. Snyggt liksom.
Mitt nästa steg är att planera in en gå-ner-vikt-omgång där jag kör stenhårt 60 dagar, bloggar minst en gång var dag om vad jag ätit och allt annat spännande. Jag tror liksom jag behöver det. Start blir nog efter nyår. Nytt år, nya drömmar, förhoppningsvis inget mer skit som händer. Ja helt enkelt. Nya tider.

Jag har även planerat in halvägs inför mitt halvmara-lopp jag ska springa i juni. Ni förstår inte hur mycket jag ser fram emot det! Allra allra helst vill jag springa det under 2h men jag förstår att det kan vara lite svårt att hålla ett sådant högt tempo(för att vara mig) under en sådan lång period så 2:15 är det segaste jag får springa.

Så, efter nyår startar mitt program och tills dess ska jag ha ett ordentligt träningsupplägg, skrivit matupplägg för nästan hela tiden och vara helt förberedd och peppad. Fram tills dess kommer jag självklart träna lika mycket som jag gör nu, 5 ggr i veckan, men hur mycket jag försöker gå ner i vikt får vi se. Jag är ganska ledsen och omotiverad till det mesta i nuläget. Jag drömmer om min pappa varje natt, att han lever och att han kommit tillbaka och att hans död bara var ett misstag. Det är tungt och när jag vaknar varje morgon är jag så trött. Usch.

2 kommentarer: