torsdag 4 november 2010

Fattar ingenting

Jag förstår inte riktigt. Jag har de två senaste veckorna tränat mindre än jag brukar. Mina löparturer gör jag alltid men denna veckan styrketränade jag för första gången på två veckors tid. Ändå när jag stod på vågen imorse så pekade den på 66,9 kg.

Det känns som jag borde gå upp då jag ätit mer onyttigheter än jag borde men även fått i mig tomma kcal genom alkohol. Hur är det logiskt att jag ligger några hekto under normalt? Visst, jag kanske inte äter så mycket kcal överlag men då en del godis och bröd slinker i mig så känns det som jag borde komma över tillåten kcalgräns.

Nej ni, just nu fattar jag ingenting. Visst, jag klagar inte men det känns fel att få en belöning när jag inte kämpar helt regelriktigt som jag ska göra efter halvmaran.

2 kommentarer:

  1. Jag måste säga att jag alltid upplevt det som att när man "fuskat" med alkohol, godis eller vad det nu än är så går man ner för kroppen hinner inte vänja sig vid det! "En gång är ingen gång".. Kroppen tar inte upp det bara för den är van vid den lite striktare dieten.. Stort grattis! Jag måste försöka bli lika duktig som du!

    SvaraRadera
  2. Men visst funkar kroppen konstigt ibland....

    SvaraRadera