lördag 8 oktober 2011

Äntligen långpass

Yes, äntligen! Har försökt komma iväg på långpass nu i några veckor men livet har liksom kommit i vägen och gjort att jag behövt avstått - trots att jag alltid planerar in träningspassen lång innan. Inte hela världen så klart men lite frustrerande. Hur som helst lyckades jag då komma iväg på en fin 2milare. 2 mil utan press på tid utan fokus på att inte tycka det är tråkigt utan bara njutbart.

Och visst blev det så! Tryckte in min favorit fantasyserie i ljudboksform och körde på. Utan fokus på tid så kunde jag fokusera på ljudboken så benen bara trummade på som en maskin utan ansträngning. Precis som jag vill att det ska vara. En snittpuls på jättelåga 154 och ett tempo på 6:29min/km(sluttid: 2:09:42) kan jag inte annat än bara le. Fan va nice, det visar verkligen att det tempot är enkelt för mig. Så fint. Så bra! Det här ska gå.

Så nu sitter jag här med ett glas Rosé och väntar på att mina jättegoda gryta ska bli klar. Min plan inför Bromölla formar sig men även nästa års utmaningar ligger latent och väntar på att jag ska bestämma mig för vad jag vill göra. Så skönt att saker fungerar som de ska ibland inte sant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar