lördag 11 juni 2011

Celsius.. ouch.

Mår så otroligt dåligt just nu. Gick och la mig kring 1 igår och är uppe nu vid 6, och det utan att sova nästan något på hela natten. Den troliga anledningen: Drycken Celsius.

Såhär är det. Jag har svårt att tro att den ska förbränna 100 kcal och att den är så fantastisk som alla säger, men jag tycker det är kul att prova saker. Syftet igår var att pröva den som en slags energidryck, så jag höll mig vaken lite längre eftersom jag normalt annars brukar vara helt död på fredagarna efter en jobbvecka. Dock ska jag tillägga att de anser att man ska ta den innan sitt träningspass för att öka prestationsförmågan och ge mer "kraft".

Intog drycken efter mitt intervallpass. Kände att jag mådde lite illa några timmar men reflekterade inte så mycket över det. Vid ett som sagt gick jag och älsklingen och lade oss, mina ögon var helt slut och jag var genuint trött.

Men det gick inte att sova. Hjärtklappningar, det kändes som jag var nervös i hela kroppen (känns så fortfarande), det är som att jag liksom går på nålar och är helt speedad. Jag mår fortfarande illa och har jätteont i huvudet. Jag mår totalt skit helt enkelt. Och detta av en dryck som innehåller taurin, grönt te-extrakt och annat som ska vara uppiggande och en människa (jag) som varken dricker kaffe eller te som då är rätt känslig mot koffein just.

Så usch blä. En liten varning. Folk mer vana med koffein kanske den fungerar bättre för men jag vill ändå ge ett varningens ord, för ni vill verkligen inte genomlida en sådan natt. Hoppas verkligen jag får någon sömn senare idag..

1 kommentar:

  1. Hej! Läste dit inlägg nu, provade celsius drycken igår och idag.. Igår natt mådde jag illa kunde inte somna och när jag väl gjorde det vaknade jag efter någon timme och mådde jätte illa igen, men trodde det var för att jag inte ätit så mycket dagen innan. Låg och vred mig och gick verkligen inte att sova.. Men sin sagt hade jag ingen tanke å att det var den. Så idag när jag vaknade drack jag den innan träning och efter träning och nu några timmar senare är jag dålig i magen, mår illa och har huvudvärk.. Så sökte på den och fick se ditt inlägg och ville bara fråga hur du blev av med huvudvärken???

    SvaraRadera