tisdag 14 juni 2011

Vardagsliv

Hade en känslomässig dag igår som slutade i massa stress. Efter lunch så var det kunder, supportärenden på jobbet samtidigt som jag behövde åka hem i tid för att hinna med allt inför kvällen. När jag äntligen kom hem fick jag sno på mig löpardojjorna och bege mig ut. Det var varmt utan att vara tryckande, helt enkelt jättemysigt. Planen var några kilometer över milen för att få lite distans även om det var på en måndag.

Slutade på 14 km i 6:22-tempo. Helt sjukt hur mycket fart jag förlorat i min träning mot marathon, något jag ska bota råd på nu under sommaren! Väl hemma igen behövde jag plocka undan saker och städa lite saker samt laga mat eftersom vi skulle ha en vän som skulle sova över hos oss.

Riktigt trevligt och det var mycket löparsnack under kvällen till sambons förtret, han tyckte det var allt annat än intressant. Men det blir lätt så när man träffar någon annan som gärna springer och tränar. Härligt!

Idag är jag istället riktigt trött men på fredag går jag på semester i två veckor. Skärgården väntar och jag har beställt fint väder och lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar