torsdag 6 maj 2010

Den existentiella frågan angående tvätt

Så idag har jag tvättat. Själva tvättningen är ändå helt okej, jag bokar alltid tidiga passet vid 8:00 så man kommer upp i tid. Det är sedan när man är klar 4 timmar senare som mångmiljonfrågan stundar. När kommer alla dessa kläder hängas in i garderoben?

Idag? Knappast.
Imorgon? Tveksamt.
Inom en vecka? Förhoppningsvis.

Jag vet dock att kläderna INTE kommer ligga lika fint vikta efter några dagars rotande i påsarna efter just det plagget man bara mååååste ha.. som självklart ligger längst ner. Notera även att jag som stolt svensk självklart använder IKEA-kassarna på rätt sätt. Till tvätten och inget annat.


Annars har jag varit på en idrottsplats och sprungit 7,5 varv(3 km) för att ta reda på min kondition tillsammans med min PT. Jag blev lite besviken på resultatet, det blev bara "Ganska bra kondition". Men visst, man får ha i åtanke att jag förra veckan var sjuk, jag sprang Vårruset i måndags, har frusit och knappt sovit något på hela veckan samt haft i princip noll ork när jag går på min morgonpromenad.

Så visst, jag ska inte vara besviken. Jag slog tempotiden jag gjorde på Vårruset. Det utan musik i öronen dessutom. Springa utan musik är för mig näst intill terror.

Så vad för mål har jag från och med nu? Öka min kondition som tusan. Jag kan springa långt i hygglig tempo men jag vill att mina kortare distanser ska gå fortare. Nästa pass med min PT är backträning för att jag ska få mjölksyra. Känns så jävla rätt.

Oh just det. Vi gjorde även intervaller efter. Så nu är jag så trött så trött. Sova får jag inte förrän jag skrivit minst ett kapitel på min C-uppsats. Dammit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar