tisdag 6 mars 2012

Månadsmål Februari

Lite försenat får vi inte glömma att checka av mot mina februarimål! Det som gör mig så bitter är att låg helt klart i fas med att klara 100km trots massa sociala event på helgerna, men så blir man sjuk och slutar på 75km. Men visst, jag klarade 100km månaden innan så hela världen är det såklart inte. I slutändan är det viktigare att jag blir frisk och skadefri resten av säsongen!

Annars så har jag skapat ett ordentligt veckoschema för styrka som jag är riktigt nöjd med. Alkoholen ja, alltså. Jag tror jag glömt bort det målet lite och jag vet inte riktigt varför jag tog med det överhuvudtaget - jag dricker inte speciellt mycket om det inte är någon fest eller så (väldigt sällan ett glas vin bara för att det är gott). Så äsch, det blev alkoholintag 2ggr denna månaden och båda gångerna var beslutet väl genomtänkt och i slutändan var det ändå det jag var ute efter.

Februari: Få upp distans och skaffa fokus
- Löpning minst 100km (25km/vecka)
- Skapa ett ordentligt veckoschema för styrka
- Ingen alkohol (ändrat till: strikt intag av alkohol)


Så nu är jag typ frisk och vi tar nya tag för mars månad. Det som månaden primärt handlar om är fart:


Mars: Fart
- Springa lopp: Seedningslopp, Göteborgsvarvet 25 mars
- Ge extra tryck på intervallerna
- Gått ner till "normalvikt" och börja pröva bröllopsklänningar (denna är redan halvt gjort eftersom jag redan provat bröllopsklänningar men den andra halvan är jag långt ifrån)

1 kommentar:

  1. Du har fått till bra löpning ändå, tycker jag.
    Kul med Seedningsloppet, iår missar jag det. Men Varvet får det bli :-)

    SvaraRadera