fredag 26 augusti 2011

Första vägningen

Sinnessjukt hur mycket vatten jag gått ner sen i söndags. Runt en 3kg faktiskt. Men eftersom min förra våg var för snäll, jag trodde runt en 2kg för snäll men det visade sig ligga nästan runt 4!, så ligger min nuvarande vikt på 69.1 kg (min gamla våg visade 65,5kg). Men det är nu det börjar, den riktigt viktminskningen. Fettet istället för vattnet. 7 veckor kvar med en beräknad viktminskning runt ett halvt kg i veckan. Så ca 3,5kg till borde gå.

Känns dock ändå riktigt okej, vikt är inget jag fokuserat på så, jag ser ju i spegeln att jag ändå ser helt okej ut. Men ja, idag är det fredag och helgen kommer intågande. Min stora akilleshäl. Det blir inte lättare av att min syster och en kompis kommer på besök och vi ska käka gott och ha en liten fest imorgon. Men det är bara att försöka begränsa sig inom allt man äter och försöka röra på sig så mycket som möjligt!

Jag är riktigt peppad fortfarande. Och vet ni, det bästa är att jag får äta vad fan jag vill inom mina kalorier. Inga förbud gör det väldigt enkelt att orka med, igår åt jag tex 2 godisar en annan en isglass på 50kcal. Men sedan tränar jag också så visst, det ger mig lite extra svängrum också.

Så mina vänner. Första veckan -3kg.

4 kommentarer:

  1. Grattis till fint minus :) Spelar ingen roll om det är vatten eller inte, sa länge det är ett minus, eller hur? :)

    SvaraRadera
  2. Oj oj!! Vilket stort minus!!! Grattis!!
    Men berätta... hur äter du? LHCF, GI... eller räknar du bara kalorier?

    Jag har inte gått ner mycket tror jag... vi får se på måndag!

    Vilken våg har du köpt?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt jobbat, men du jag lyckades radera ditt mail. Slant på iPhönen! :-( Kan du maila igen? Kram och pepp

    SvaraRadera