torsdag 25 november 2010

Snölöpning

Någonstans har jag förträngt att det inte går att springa lika fort som man normalt gör på en isig och snöig väg. Detta faktumet är rätt störande men samtidigt lite befriande. Jag måste försöka gå in i grundträningsläge och sluta jaga tider, jag menar. Det är ju det man gör på tävlingarna under sommaren.

Mitt maratonprogram innehåller självklart snabbare pass med intervaller och dylikt men långpassen ska gå i ett mycket lugnare tempo än vad jag är van vid för det viktigt som jag förstått det är att vänja kroppen vid att springa länge. Man fixar sedan snabbheten med kortare intensiva pass.

Så det jag vill säga är att det är okej att det går sakta i den förbannade snön! Japp. Så att.. springer ni utomhus i vinter eller myser ni inne på gymmets löpband?

2 kommentarer:

  1. När det är snö håller jag mig borta från skogen, annars är risken allt för stor att jag halkar, Och armen i gips är inget jag vill uppleva igen. Men min konditonsträning blir nog mest spinning i vinter. Eller har du förslag på hur man gör löparbandet lite roligare? Jag tycker att det är så brutalt tråkigt att springa där!

    SvaraRadera
  2. Jag springer ute. Men under 10 minus så tycker jag att det blir för kallt...
    Men för första gången idag har jag nött löpband...

    SvaraRadera