lördag 21 april 2012

Tempolångpass

Sitter nu och laddar inför kvällens utmaning.. BORDSPLACERINGAR inför bröllopet! Men med gott sällskap och vin så blir det nog en riktigt trevlig kväll (och förhoppningsvis inte allt för knasiga placeringar av folk).

Men det är däremot dagens andra utmaning. Den första har jag redan avklarat och målet var 14km i 5:40-tempo. Varför 5:40 undrar ni då? Jo, det är tempot jag behöver hålla för att klara Göteborgsvarvet under 2h nämligen. Och vet ni vad, det gick! Visserligen kändes mina ben trötta redan halvvägs efter 7km men för första gången känner jag ändå att det kan fan gå med en jävla massa vilja. För även om benen var trötta redan då så orkade jag hålla samma tempo hela vägen hem. Eller ja, jag hade en svacka där på två kilometer som låg kring 5:55 (mycket uppför också) men det tog jag ikapp sen. Det var jobbigt men med bättre uppladdning (det var bara en vecka sedan jag sprang 25km) så kan det gå. Ska gå.

Så i mål på 1:19:26 och ett snittempo 5:40. Score!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar