torsdag 13 oktober 2011

Många pass - få dagar i veckan

Började denna vecka med ett träningsupplägg som ska hålla i en fyra veckor. Ett träningsupplägg som består av 7 träningspass (hade egentligen velat ha 8 men någonstans måste jag hejda mig).

Måndag - Distans, löpning
Tisdag - Vila
Onsdag - Intervaller, löpning
Torsdag - Gym på lunchen och Innebandy på kvällen
Fredag - Simning på morgonen innan jobb
Lördag - Långpass, löpning
Söndag - Gym

Efter jag har sprungit Bromölla halvmarathon (som är om passande 5 veckor), så tänkte jag skippa ett pass löpning fram tills januari/februari. Varför dra ner till bara 2 pass? Ptja, december och januari är kallt och mörkt så att slippa pressen att ta sig ut ett pass mindre gör att de resterande passen blir mer kvalitet. Dessutom så fungerar innebandyn som ett bra substitut med tanke på hur mycket man rusar fram och tillbaka.

Mycket jag vill träna - men så lite tid! Ska se om jag inte kan klämma in något löppass på lunchen istället för efter jobbet sedan när det verkligen är mörkt ute. Ljus ger så otroligt mycket mer energi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar