söndag 30 augusti 2009

Ångesten stiger..

Imorrn gäller det. Praktiken börjar och jag måste visa mina framfötter. Jag är minst sagt nervös. Ni vet sådär typiskt som många tjejer frågar sig, kommer jag verkligen duga? Är jag bra nog?Bleh så läskigt det är. Det gäller att tänka positivt. Älsklingen min hjälper mig. "Det är klart du duger, du är bäst!" Skönt att höra.

Gårdagen var väldigt rolig för övrigt. Vi spelade TP och lekte charader. Charader är underskattat. Jag och mitt GI-ätande går bra också. Jag varken drack eller åt av allt det goda som fanns där på bordet men godismonstret i mig finns där och lurar. Nästa helg har jag sagt att jag får äta lite godis. Sååå jag längtar.

Just nu är huvudet bara fyllt av två saker dock. Praktik och om jag ska gå på H&Ms jobbintervju eller inte. Jag behöver inte pengarna och min tid är rätt begränsad. Men skulle vara skönt att ha jobb efter jul hela våren samt sommaren tills jag får ett "riktigt" jobb. Ni vet, inom det jag faktiskt spenderat mängder av år att utbilda mig inom. Men som sagt, jag behöver inte pengarna. Sen är det inte säkert man får ett jobb bara för man går på en intervju självklart. Men enligt tidigare erfarenheter har det alltid resulterat i att jag fått jobbet efter jag har varit på intervju. Ångeeest. Nästan lika mycket ångest som i Dostojevskij "Brott och Straff". Nästan. Och ja, jag har läst den förbannade boken.

En stor skål med godis skulle vara bot. Fast nej, jag får inte. Dammit.

1 kommentar: